söndag 7 januari 2018

3 FRÅN IDAG



Idag vaknade jag upp till -10 och sol, den lyckan! Jag och en vän bestämde oss för att ta vara på vädret och ta en promenad, denna promenad började väldigt fridfullt och vi njöt av solen, kylan och den blåa himlen. Sen såg vi blodfläckar på marken, något jag aldrig sett va jag vet. Å andra sidan bor vi i skogen där det pågår jakt och finns djur. Blodflöckarna fortsatte kanske 1 km tills vi kom till ett ställe där det va mycket blod på samma ställe (mitten-bilden). Vi antar att de e jakt och att djuren hängt ut från en bil och droppat men en jag kan inte förneka att vi övervägde att springa för livet. Ingen skulle förvåna mig nu för tiden.

Väl hemma mötte vi min syster och vi bestämde oss för att dra hem till vår vän för att kolla upp ett ställe som kan va perfekt för lite skridskoåkning om minusgraderna hänger med i veckan. Vi tog med oss varm choklad och myste på en åker i mörkret. Det blev väldigt mycket skratt, bästa sätt att avsluta denna årets första vecka! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar