söndag 2 april 2017

EN SORGENS DAG

I morse då jag vaknade läste jag om en bussolycka i Härjedalen. En stund senare kommer min syster och säger att hennes kompis bror har vart med i en bussolycka. Det visade sig att en grupp elever från en skola i kommunen jag bor i var på väg på en skidresa då bussen hamnade i diket.

Det är en otroligt allvarlig olycka med dödsfall och allvarligt skadade ungdomar. De sa nyss på nyheterna att en 14 årig flicka pendlar mellan liv och död just nu.

Detta hände klockan 7 i morse. Hela dagen har det gått runt på olika nyhetssidor och jag har vart uppkopplad nästan hela dagen, det går inte att tänka på något annat. Hela kommunen och Sverige är i chock och sorg. I morgon då jag åker förbi skolan där eleverna kommer ifrån kommer jag nog se ett antal flaggor på halv stång. Allt kan verkligen förändras på en sekund, ta hand om er!

Mina tankar går till de drabbade och dess närstående. Vila i frid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar