tisdag 18 april 2017

EN BILD VARJE TIMMA

 6.00 - Imorse vaknade jag 5.45 då min granne satte igång hans bil utanför mitt fönster. Det var visst -6 grader och rutorna behövde skrapas. Att va helt nyvaken och ha ett mullrande ljud någon meter från örat va ingen höjdare..haha..

 7.00 - Eftersom att jag suger på att somna om tröttnade jag på at ligga kvar i sängen efter en timma och bestämde mig istället för att gå upp och äta frukost. Jag hade såklart med mig min mat-kompis.

 8.00 - Efter denna långledighet hade jag mycket plugg som låg och väntade på mig så jag satte i gång så fort jag kände mig någorlunda vaken.

 9.00 - Plugget fortsatte timma efter timma och jag fick även chans att klippa och klistra lite inför en redovisning senare i veckan.

 10.00 - Nu fick jag nog med plugget och magen började kurra, det var dags för lite mellis. Dagens första kopp te, den är fin den!

 11.00 - Efter mellanmålet var det dags att fortsätta med plugget och efter ett bråk mellan mig, datorn och skrivaren fick jag äntligen ut mina papper. Vi hade inget bra samarbete.

 12.00 - Nu blev jag hungrig igen, eller så va jag bara så trött på plugget. Lite både ock kanske. Men det var dags för lite mat. Igår när jag kollade på TVn för typ första gången på väldigt länge gick reklamen om Sveriges yngsta mästerkockar och jag blev så sugen att kolla på det programmet. Matlagningsprogram är kanske det bästa och dessa ungar är så duktiga..så jag kollade på ett avsnitt medans jag åt. Min mat var inte samma nivå som barnens kan jag ju säga.

 13.00 - Programmet gav mig feeling och jag bestämde mig för att fylla på mitt lager av matlådor. Idag blev det Quornfärs-sås, gott!

 14.00 - Och en timma senare hade jag fem nya matlådor.

 15.00 - Vid tre kom mamma hem och det första hon sa var om jag kunde åka till affären och köpa mat. Och efter en hemmadag då jag bara vart inne pga kallt väder sa jag okej och åkte iväg till ica.

16.00 - Väl hemma kände jag att energin gick ur mig. Det har vart en lång dag och jag har fått gjort det jag behöver och lite till, det känns väldigt bra. Så nu har jag landat i sängen med en filt och en kopp te och här stannar jag nog resten av dagen. Hoppas ni haft en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar