tisdag 20 december 2016

ÅRSRESUME - JANUARI

Då var ännu ett år snart över och det är dags att se tillbaka på allt som hänt. 


Den 19e januari var nog årets bästa dag. Det var dagen då jag vakande upp klockan 5 på morgonen av att granne var ute med traktor och plogade. Min första tanke var: yesh, snööö!! Sen gick jag upp och fick en chock, det hade kommit 30 cm snö. Det skulle bli en helt vanlig dag med skola och jobb men det gick inte att ta sig ut på vägen så det blev en heldag med snöplogning. Jag saknar det så!!

Januari var en riktig vintermånad, det var snö och vi spenderade mycket tid på isen. Men det var även dags att gå tillbaka till skolan efter ledigheter, tentaplugg och allt vad det innebär. 

Den 11 januari var jag med om en olycka. En bil kör rätt in i bussen jag sitter i. Bilen blir rätt mosad men ingen skadades, tack & lov! Jag älskar vintern och snön men det värsta med att bo utanför civilisationen är att vägarna inte sköts. Ingen som plogar, salar eller sandar, därav denna olycka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar