onsdag 9 november 2016

PESCETARIAN - HUR GÅR DET?

 I maj gjorde jag ett inlägg där jag berättade att jag skulle testa på livet om pescetarian - en kosthållning där man äter vegetariskt + fisk. Jag hade nu tänkt göra en uppföljning av detta inlägg och berätta hur det gått.

Till en början tänkte jag bara testa på denna kosten och eftersom jag vart köttätare hela livet tänkte jag att jag kanske skulle gå tillbaka till att äta kött, eller i alla fall ibland.
Men så ligger det inte till. Jag är fortfarande pescetarian och jag har inga tankar på att börja äta kött igen, jag har mer tankar på att övergå till vegetarian och skippa fisken helt. Jag blir mer och mer äcklad av fisk och jag njuter inte längre av att äta det.

Jag får ofta frågan hur jag mår och om jag mår bättre, men det är svårt att säga. Jag skulle kunna säga att jag har blivit piggare för det har jag om jag jämför med en tids sen då min energi var 0, och jag var trött jämt. Men jag kan inte säga om det var maten eller stressen i skolan, det kan mycket väl bero på att vi hade mycket i skolan i våras. Å andra sidan har vi haft extremt mycket i skolan nu och jag känner mig mycket piggare trots detta. Så jag vet faktiskt inte, men jag mår prima oavsett!

Sammanfattningsvis känner jag inget behov av att äta kött och jag är mycket nöjd med mitt val! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar