onsdag 14 september 2016

ATT SÄTTA GULDKANT PÅ VARDAGEN

gammal bild

Denna dag tog jag lite ledigt, sov lite längre och la mindre tid på plugget. Har inte så mycket plugg egentligen, vi ska ha redovisning imorgon så förberedde mig bara lite inför det i morse. Vid 11 tiden kom en kompis och tillsammans med syster tog vi en promenad runt sjön, efter halva vägen i 25 grader kände vi hur svetten började rinna så vi bestämde oss för att bada då vi väl kom fram till sjön. Och nej, vi hade inte badkläder med oss men vet ni va, det funkar fint att bada i kläder också. Vi alla hade mer eller mindre träningskläder så det gick fint, det var kallt men avslappnande.

Det var verkligen en spontanare men det är en sån liten sak som sätter guldkant på vardagen. Varje sak en gör under en dag behöver inte vara exakt planerad och vad gör det om en hoppar i sjön med kläderna på då vägen hem var kort. En liten grej blev ett fint minne!

Sen vi kom hem från vårt klädsim har jag ätit, diskat och målat lite på garaget. Nu vill jag bara tvätta håret och sen varva ner. Imorgon ska jag till skolan en sväng innan helgen startar! Hoppas ni haft en fin dag och kom ihåg: Ta vara på vardagen och sätt en guldkant på den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar