tisdag 19 januari 2016

HEJ MITT VINTERLAND




























Min dag började 05.30 då jag vaknade av att grannen började ploga på gården med traktorn. Jag visste att det skulle snöa under natten men då jag sen kollade ut och insåg att det verkligen hade snöat fick jag en chock. En halvmeter snö, en halv meter???

Jag skulle till skolan så jag gjorde i ordning mig som vanligt med ett litet hopp att bussen skulle komma. Men den kom aldrig, trafiken var kaos, bilar i diket, västtrafik ställde in bussturer, vägarna stängdes av, strömmen försvann och till och med flygen var inställda under morgonen. Vid 9-tiden gick jag ut och plogade, efter 4 timmar var vår och grannens gård plogade. Vid 10-tiden plogade det vägen och nu börjar väl allt komma igång igen!

Dock är det otroligt fint och trots att allt kaosar älskar jag detta vädret. Dock hoppas jag att jag kan komma till skolan imorgon så ja inte missar ännu en dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar