lördag 5 december 2015

LUCKA 5 - VIRKADE VANTAR

I denna lucka kommer jag visa något som jag alltid snor ihop varje vinter. Något som är behövligt, kan man säga!





Jag brukar alltså virka nya vantar varje år så dessa får bli årets. Det jag gillar mest med dem är att de är så varma, oftast varmare än köpevantar. Dock är de inte så bra när de gäller snö, snön fastnar typ i garnet, haha. Jag har tyvärr ingen beskrivning eftersom jag bara kör på.
  Men jag börjar vid handleden och jobbar mig upp till tummen ska börja, då gör jag ett hål för tummen sen fortsätter jag hela vägen upp och försluter vanten. Därefter virkar jag tummen och förlänger även lite vid handleden.

Är ni sugna på att själv testa så kan jag försöka fixa ihop en beskrivning med det jag kan säga är att för mig har jag 30 maskor runt handleden och 5-6 maskor runt tummen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar