tisdag 22 december 2015

LUCKA 22 - HUR SER MIN JULAFTON UT?

 I lucka 22 kommer jag berätta hur min ju brukar se ut, den ser i princip likadan ut varje år men jag älskar verkligen det. Bästa dagen på året!

Dagen brukar börja med att vi vaknar, jasså? Det brukar ibland ligga ett liten morgonpaket vid dörren som jag och min syster får. Sen startar den långa väntan.

 Vid 1-tiden kommer oftast släkten och då sätter vi oss ner för att äta supermycket mat. Kanske bästa stunden på dagen, håller ni med? På bilden ser ni vad jag brukar äta, äter mest rödbetssallad och julmust!

Efter maten brukar de "vuxna" (jag, syster och kusin kommer alltid vara barnen trots att både jag och syster är 18+ år) sitta och prata medans vi barn hittar på något. Oftast spelar vi något spel eller liknande.



Vid 3-tiden bänkar vi oss framför tv:n med lite fika för att kolla på Kalle Anka. Dock pratar de vuxna hela tiden så ingen hör egentligen vad som händer på tv.n...haha samma varje år.
Då vi tröttnat på att "kolla" på Kalle anka brukar vi läsa julevangeliet och om varför vi får fira jul. Sen hugger vi in i julklapparna!!

Efter att vi öppnat klapparna och kollat lite på dem brukar släkten dra sig hemåt vid 5-6 tiden. På kvällen brukar vi i familjen äta tomtegröt och smörgås framför en julfilm och bara mysa!

Jag vet att alla inte firar ju på samma sätt så vill ni får ni lämna en kommentar på hur ni firar jul?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar