måndag 21 december 2015

LUCKA 21 - EN JULLISTA

I denna lucka kommer en liten jullista där jag svarar på frågor som julen. Hoppas det är intressant!


1. Pepparkakor eller lussebullar? Både är såå  goda men jag väljer nog pepparkakor för det kan man äta hur mycket som helst av.

2. Skumtomtar eller knäck? Samma här, båda är supergoda. Två av mina favoriter inom kategorin julgodis men jag måste nog välja knäck. Inget slår knäck, inget!

3. Ischoklad eller marsipan? Åh, inget. Kan äta en ischoklad men sen mår jag illa av smaken och marsipan har jag aldrig gillat.

4. Köttbullar eller prinskorvar? Köttbullar, om de är hemmagjorda!!

5. Julkorv eller julskinka? Julskinka. Julkorven lockar mig inte för fem öre. Dock gillar jag bara stekt julskinka, haha...

6. Lax eller sill? Antar att det är "rå" lax och det har jag aldrig vågat smaka på så får väl välja sill men det är inget jag gillar heller. 

7. Sylta eller pastej? Uscha, nej.

8. Paradis eller Aladdin? Eh, jag vet inte skillnaden? Är den ena med mörk choklad och den andra med ljus? I så fall gillar jag den med ljus choklad.

9.Revbensspjäll eller Janssons? Båda, eller om det är janssons utan fisk.

10. Glögg eller julmust? OMG! Julmust är det bästa jag vet på julen!!!

11. Rödbetsallad eller dopp i grytan? Det jag äter på julbordet är rödbetssallad bara i princip, eheh.

12. Ris a la Malta eller gröt? Tomtgröt alla dagar, är inte så mö för grädden i ris a la maltan!

13. Hemma eller borta? Julen har vi alltid firat hemma med släkten och det gillar jag mycket.

14. Utomlands eller Sverige? Sverige helst!

15. Ge eller få? Att planera, köpa och slå in paket fint är ju en väldigt rolig del av julen och i vår familj får vi mindre och mindre julklappar men såklart tycker jag om det också.

16. Mysteriet på Greveholm eller Sunes jul? Har sett båda i efterhand bara och Mysteriet på Greveholm har alltid vart en favorit, gissa vem som blev glad då de gjorde en till!!

17. Chokladkalender eller paketkalender? Hade bara paketkalender då jag var liten vilket jag älskade men nu är det chokladkalender som gäller. Får man äta choklad varje dag i 24 dagar så tar man chansen, okej?

18. Plastgran eller äkta? Detta är då ingen svår fråga. Det är riktig gran som gäller, inget snack.
 19. Arne Weise eller Ernst? Ernst, Ernst och Ernst.
20. När vill du att första snön ska falla? Den får gärna komma i slutet av november om den håller i sig men det har den svårt för. Men helst att det i alla fall är snö från å med lucia!


21. Har du haft en grön gräsmatta på julen? Ja, tyvärr..

22.När är det dags att pynta? Adventspynt åker fram lagom till 1a advent sen kommer det väl lite tomtar och sånt någon dag innan jul.

23. Kan du komma på något negativt med julen? För mig finns det nog inget negativt som jag kommer på nu men jag vet ju att många lider av att alkoholen kan ta över på julafton och det suger..

24. Favorit julfilm? Polarexpressen såklart!!

25. Favorit julkalender? Mysteriet på Greveholm.

26. Blir du mättad av julen när den är slut eller vill du ha mer jul? Nä, kan man ens tröttna?

27. När öppnar du dina julklappar? Det brukar bli då vi tröttnar på att se Kalle Anka så runt halv 4-4 tiden.

28. Favorit juldoft? Pepparkakor och lussekatter. Mums!
29. Vad framkallar mest julstämning? Allt julpynt i trädgårdar och på stan som ljusslingor och ljusstakar, det ger mig en sån jul-och myskänsla!!

30. Vad är viktigast med julen? Att umgås med nära och kära och ha kul! 


Till alla er med blogg, jag taggar er att göra denna mä!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar