torsdag 1 oktober 2015

FÖRSTA OKTOBER






Imorse åkte jag tåg istället för buss för att undvika vägarbetet och missa tåget. Påväg hem tog jag bussen för att jag ändå inte hade någon tid att passa så att stå i vägarbetet i fem minuter skulle kvitta. Dock fick ja va med om andra saker..
De lägger just nu asfalt på en liten och krokig väg och när vi kom till den värsta kurvan står det såklart en lastbil där så den skrapar vi emot och fastnar. Vi får öppna bakdörren så lastbilen kan köra fram och få plats med sidospegeln så att vi kunde komma loss, men det slutar inte här.
När vi kört några meter ska vi förbi en rad olika maskiner, det ser trångt ut men vägarbetargubben och busschauffören ger en tumme upp och sen kom smällen. Vi kör in med bussens sidospegel i en maskin och den lossnar och sitter endast fast med någon sladd, så hela vägen hem hängde spegeln där och dinglade.
Det var jätteläskig och mitt hjärta gick i högvarv men trots allt var det ingen människa som skadades och jag är nu hemma. Så kan det gå, nu tar jag en välförtjänt helg! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar