söndag 10 november 2013

MIN LÄNGTAN ÄR SÅÅ STOR

Har du något favorit julpynt?
-Jag är egentligen inte så mycket för tomtar överallt men julkrubban och granen måste finnas!


 Vad gör du dan före dopparedagen?
-Åh, allt möjligt! Förbereder mig för julafton, ställer in granen, lackar klapparna,förbereder maten och kvällen är ju en uppesittarkväll men jag tycker faktiskt det är rätt tråkigt så brukar inte kolla på de!

Vem är din favorit julvärd?
-oj, det måste nog va Ingvar Oldsberg!

Hur viktig är julmaten för dig?
-Julmaten är en rätt stor del av julen så den är rätt viktig trots att jag inte gillar så mycket av den!


Ser du på tv på julafton?
-Jarå, jag kollar ju såklart på kalle anka och på svensson-familjen!

Är jultomten viktig för dig?
-Nä inte så. Jag har bara ett minne av att det kom en tomte till oss på julafton och då va ja liten. Vi brukar köra på att tomten har mö att göra så jag, syster och kusinen är nissar som delar ut allt istället!

Äter du dopp i grytan?
-Nä, usch! 

Har du någon adventskalender?
-Inte än men jag ska köpa mig en chokladkalender!

Känner du någon julstämning just nu?
-Jag vet inte riktigt, lite kanske!

Vilken julfilm tycker du bäst om?
-Ett päron till farsa firar jul & Tomten är far till alla barnen

Vad är det viktigaste du måste baka till jul?
-Pepparkakor, lussebullar och julgodis!

Vad gör du för julpyssel?
-Åh, jag älskar att pyssla och jag är så taggad för allt julpyssel men det roligaste är nog julkort!

Har du vart lucia någon gång?
-Ja va väl det då jag och min syster hade ett tåg för päronen då vi va små ;)

Bästa julkalendern genom tiderna?
-Albert & Herbert och Mysteriet på greveholm

Vad skulle du vilja vara i luciatåget?
-En tomtenisse eller pepparkaka

Dricker ni glögg på julafton?
-Under kvällen men det är inget jag gillar super mö!

Favorit julgodis som måste finnas med?
-Knäck, mammas julkola och skumtomtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar