måndag 12 augusti 2013

12 AUGUSTI

Jaha, då vare måndag igen. I förmiddags gjorde jag inte så mö mer än att titta på glee men sen efter maten åkte jag och syster och mötte upp Lisa för att fiska lite vid Kullabyn. Men eftersom att det inte nappade alls tänkte vi byta ställe men innan vi åkte ville jag testa ett kast och såklart hamna draget (ellas bästa drag) i ett träd på andra sidan ån. Hon fick panik och hoppade i ån men eftersom att det va sjunkmark så ville hon inte gå ända bort till draget. Men eftersom ja kastat det så ar jag tvungen att få tillbaks det så jag och Lisa gick över bron och in till den sidan där draget va och det va inte det enklaste kan ja säga. Vi fick gå genom bränneslor, sunkmark, bäverbo (där jag även fastnade i sunkmarken och fick massa vatten i stöveln), vass och skog och sen hade vi även sett en orm simma förbi så vi vart lite skraja men allt ordnade sig och vi fick tillbaks draget.
Sen cyklade jag hem, även det allra minsta kan bli ett stort äventyr!

Sen är det även Klara-dagen idag så nu ska jag äta kladdkaka! Hare fint! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar