torsdag 22 november 2012

MITT FOTOINTRESSE

Kom på att jag kanske borde skriva lite om mitt fotointresse och min kamera.

Jag har alltid tyckt att fotografi är en rolig grej, när jag var liten tyckte jag att det va jätte coolt att man bara kunde trycka på en knapp och så kom ett motiv in i kameran.
Kom inte riktigt ihåg när jag köpte min första kamera men det var i alla fall när jag träffade min kompis Ronja som hade och fortfarande har ett stort intresse för fotografi som mitt intresse började. Jag köpte i alla fall en kompaktkamera, nikon. Den funkade bra till en början men sen såg jag att fotona kunde bli så mycket bättre med hjälp av en bättre kamera.
Efter att ha jobbat halva denna sommaren som var fick jag ihop 6000 och kunde köpa min systemkamera, en nikon d5100. Det var verkligen av av de bästaste dagarna i mitt liv då jag åkte och hämtade min kamera, älskar den verkligen.
Och jag vill verkligen utvecklas inom fotografi och bli bättre och bättre. Att fota är det roliagste jag vet! Nu vet ni det också! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar